hoe kan je zelf een ren maken vooor je hamster?

Voor een hamster dat die niet in zijn hamsterbal moet en dat ik niet de heletij boven hem moet hangen om er voor te zorgen dat ie niet ergens tussen gaat. mijn kamer heeft namelijk wat gleuven enz.

zonder geld uit te geven en zonder boren, enzovoorts.
Gewoon iets simpels dus. Dank u

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (4)

Je kunt er beter een kopen bij de dierenwinkel, want zelf maken zal lang duren en het materiaal om te kopen zal waarschijnlijk evenduur zijn als dat de ren kost in de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;) Dankje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt. ik heb gaas gekocht, en latten om er een raam omheen te maken, en was incl verf ook zo'n 30 euro kwijt.
Je zou van vierkant kippengaas (dat is kleiner dan gewoon kippengaas) zelf een 'ren' kunnen maken. Echter kost dat wel geld, maar misschien is dit op marktplaats wel te vinden.
Maar je zou ook een andere oplossing kunnen vinden.

Je zou je boekenkast kunnen plunderen als je hamster rondloopt. Voor elke kier een boek zetten en je hamster kan gewoon los lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hamster = knaagdier Hamster + boeken = papiersnippers XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plusje (als het zou kunnen) voor de reactie boven mij xD
ken je van die inklapkratten? koppel er 2 aan elkaar met trekbandjes. de uiteinden kan je dan omhoog klappen voor veel ruimte. bovenop een plank leggen desnoods. een hamsterbal moet je sowieso niet te lang doen. doe er lekker wat zaagsel in en een paar kunststof speeltjes of dingetjes voor de lol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem met rennetjes uit de dierenwinkel is dat goudhamsters geen enkele moeite hebben om eroverheen te klimmen en veel dwerghamsters lukt het ook. Dan moet je net het geluk hebben dat je een dierenwinkel treft waar ze iets hogere rennen verkopen.

Niet gratis maar wel heel goedkoop:

haal wat platen zachtboard (dat is dat spul wat vaak aan de achterkant van een kast getimmerd zit, kost bijna niks), zaag hier vierkante of rechthoekige plankjes van (of laat je vader dat voor je doen), boor aan de zijkanten boven en onder een gaatje en zet de planken met tie wraps losjes aan elkaar zodat je de boel nog kunt inklappen. Zo heb je een ren die je in allerlei vormen kunt neerzetten en die je ook nog makkelijk klein kunt opbergen. Als je niet wilt/kunt boren kun je de plankjes ook met ducktape aan elkaar plakken.

Iets duurder: neem in plaats van zachtboard mdf of triplex, dit kun je in de meeste doe-het-zelf winkels gratis op maat laten zagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daankje!!