Hoe leer je bekakt praten (als een hofdame)

hoe praat je bekakt als een hofdame ik moet dit met een toneelvoorstelling doen maar ik praat met een dialect brabants. Maar moet daarvoor dus even erg bekakt praten hoe doe ik dit? x

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
12.2K

Antwoorden (2)

Zoek op youtube wat voorbeeldfragmenten van mensen die bekakt praten. Denk dan bijv aan Beatrix en Laurentien. Vervolgens een kwestie van luisteren en napraten. Dan komt het vanzelf.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Duidelijk praten, vooral de werkwoorden uitspreken met de 'n' op het eind, dus niet lope maar lopeN en probeer de 'oo' te vervangen voor 'eu'. Dan krijg je bijv; "Ik ben veur haar gekomen".
amc